Dizi ile Kuyruk Tasarımı

Veri Yapıları ve Algoritmalar

Kuyruk, ilk giren ilk çıkar First In First Out.

iletişim yazıcı kuyruğu ve arabellek öncelik kuyruğu oluşturmada bu modele başvurulur.

Dizi gözlerine yığına atılan veriler tutulurken indis değişkeni kuyruğa eklenen son veriyi işaret eder.

Kuyruktan alma işlemi / çıkarma işlemi her zaman için dizinin 0 indisli gözden yapılır. Alma işleminden sonra arkadaki elemanlar öne kaydırılır.

Kuyruğun, bilgisayar belleğinde yer olduğu sürece genişlemesi isteniyorsa bağlantılı listeyle çözüm bulunur.

Dizi Üzerinde Kaydırmalı Kuyruk

ekleme: kuyrukta yer yoksa dolu mesajını ver.
dolu değilse son indisini bir sonraki göz için artır ve veriyi bu göze yerleştir.

çıkarma: kuyrukta veri yoksa boş mesajını ver.
Boş değilse 0. elemanı al. sonrakileri öne kaydır.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir