visual C#- Nesne Tabanlı Programlama Çalışma Soruları

Çalışma Soruları 1

  1. Text kutusuna yazılan değerler arasındaki değerleri liste kutusuna aktaran programı hazırlayınız.
    1. Tasarım                                                        5 puan
    1. Liste kutusuna değerlerin aktarımı         20 puan
  2. Üç text kutusuna yazılan numaraların ortalamasını ve geçti kaldı bilgisini yazan programı hazırlayınız.
    1. Tasarım                                          5 puan 
    1. Ortalamanın yazımı                     10 puan
    1. Geçti Kaldı bilgisinin yazımı        10 puan
  3. Text kutusuna yazılan milimetre değerini metre ve santimetre değerine çeviren programı yazınız.
    1. Tasarım                                          5 puan
    1. Metre cinsinden yazım               10 puan
    1. Santimetre cinsinden yazım      10 puan
  4. Text kutusunun rengini ve içindeki fontu değiştirecek (iki buton kullanarak) uygulamayı hazırlayınız.
    1. Tasarım                                          5 puan
    1. Zemin renginin değişimi             10 puan
    1. Fontun değişimi                           10 puan

Çalışma Soruları 2

  1. Hesapmakinesi programı yapınız.
    1. Toplama İşlemi (5 puan)
    1. Çıkarma İşlemi (5 puan)
    1. Bölme İşlemi (5 puan)
    1. Karesini Alma (5 puan)
  • Girilen üç not bilgisini beşlik sisteme çeviren programı yapınız.
    • Ortalamanın bulunması  (10 puan)
    • Beşlik Sistemin Bulunması (10 puan)
  • 20 saniye süre vererek aşağıdaki soruyu soran ve
    • İlgili süre içinde doğru cevabı bilemeyen kullanıcıya yeni bir form açılarak süre doldu diyen. (5 puan)
    • Yanlış cevap yapan kullanıcıya doğru cevabı açılan formda söyleyen (5 puan)
    • Doğru cevabı bilen kullanıcıya doğru cevapladınız diye form açan uygulamayı geliştiriniz. (5 puan)
    • Sürenin azıldığını label bileşeninde gösterilmesini sağlayınız. (5 puan)
  • Rastgele 20 sayı üreterek bunları bir liste kutusuna atılmasını sağlayınız. Bu rastgele sayıların en küçüğü ve en büyüğünü formdaki labellara yazdıran uygulamayı geliştiriniz.
    • En büyüğün aktarılması (10 puan)
    • En küçüğün aktarılması (10 puan)
  • Formunuza bir picturebox bileşeni koyarak bu bileşen üzerinde bilgisayarınızın içerisinde bulunan bir resmi göstermesini ve ilgili butona basılarak orijinal boyutta gösterilmesini sağlayınız.
    • Resmin gösterilmesi (10 puan)
    • Orijinal büyüklüğünde gösterilmesi (10 puan)